ناظرین محلی دیدبان شفافیت، از کاربرد خشت بی کیفیت برای ساخت یک مکتب در بلخ جلوگیری کردند.

18 عقرب 1395
ناظرین محلی دیدبان شفافیت، از کاربرد خشت بی کیفیت برای ساخت یک مکتب در بلخ جلوگیری کردند.

برنامه نظارت اجتماعی از پروژه های ساختمانی ولایت بلخ

ساختمان مکتب غازی امان الله کاملا خراب گردیده بود و نیاز به تعمیر جدید داشت. به همین منظور ساختمان جدید این مکتب از سوی یکی از  سازمان های کشور دوست جرمنی به نام وسف به مبلغ 516300 هزار دالر امریکایی تمویل گردیده و کار پروژه مذکور تا پایان سال 2016 میلادی باید تکمیل گردد.

ناظرین محلی ما حین نظارت از اعمار ساختمان مکتب مذکور متوجه کاربرد خشت بی کیفیت از سوی شرکت تطبیق کننده پروژه شدند و پس از تثبیت آن به شرکت اجازه خشت کاری را ندادند. و این را با مسئوولان دیدبان شفافیت در میان گذاشتند هر چند که قبل از آن با شرکت ساختمانی نیز صحبت کرده بودند.

 مسئولین بخش نظارت اجتماعی از پروژه های ساختمان دیده بان شفافیت ولایت بلخ با همکاری ناظرین محلی پس از اینکه موضوع مشکل خشت و خواست مردم را با شرکت متذکره در میان گذاشتد، این شرکت هم مکلف شد تاخشت های بی کیفیت را مسترد کرده و به عوض آن مواد با کیفیت استفاده کند.

عللاوه برحل مشکل خشت بی کیفیت ناظرین محلی ما بعضی سهل انگاری های شرکت در قسمت آبدهی پایه های کانکریتی و قالب بندی ساختمان را متوجه شده و با شرکت تطبیق کننده حل نموده اند.

لیسه غازی امان الله در کارته عدالت شهر مزار شریف موقعیت داشته و به تعداد 3100 دانش آموز در آن مشغول فراگیری علم و دانش هستند. این مکتب اما از دیر زمان ها در ساختمانی کهنه قرار داشت که با اعمار 24 صنف در ساختمان ساختمان جدید  به مشکل دانش آموزان و آموزگاران مکتب نقطه پایان گذاشته می شود.