مکتب نوین علیا هرات به کمک ناظرین محلی با وسایل کمپیوتر تجهیز شد

25 قوس 1394
مکتب نوین علیا هرات به کمک ناظرین محلی با وسایل کمپیوتر تجهیز شد

مکتب نوین علیا هرات به کمک ناظرین محلی با وسایل کمپیوتر تجهیز شد

مکاتب شهری در هرات مجهز به صنوف کمپیوتری و شاگردان از دروس کمپیوتر بهره مند اند اما در مکتب نوین علیا هیچ آشنایی با این تکنالوژی ها ندارند ناظرین محلی در هرات برای آوردن این تکنالوژی در مکتب نوین علیا ولسوالی انجیل ولایت هرات به منابع مختلف چون ریاست معارف و مردم محل تلاش لیکن موفق نشدند.

یکی از ناظرین محلی موضوع عدم موجودیت کمپیوتر در مکتب نوین علیا هرات را با دوست خود کارمند سی اچ ای بود شریک و دفتر سی اچ آی که در حال اختتام در هرات بود ابراز علاقمندی نموده تا این وسایل و لوازم کمپیوتری خود را به ناظر محلی بدهد و دفتر سی اچ ای با دادخواهی ناظرین محلی چهارپایه دیسکتاپ دولپتاپ چهار میز کمپیوتر 4 پایه الماری چهار تخته وایت بورد پنج بخاری سطل اشغال غرفه بزرگ چوبی برای نگهبانان مکتب یک عدد را کمک نمودند صنف کمپیوتر در مکتب نوین علیا فعال اداره مکتب تجهیز و سهولت خوبی را برای نگهبانان مکتب بوجود آمده مردم محل از هماهنگی و نقش ناظرین محلی دیدبان شفافیت افغانستان سپاسگذاری نمودند.

مکتب نوین علیا یکی از مکاتب ولسوالی انجیل بود که در منطقه نوین علیا ولسوالی انجیل موقعیت دارد. پروگرام نظارت از خدمات عامه مؤثریت و شفافیت را در ارایه خدمات عامه تقویه و گسترش می دهد. هدف این پروگرام بهبود بخشیدن ارایه خدمات عامه از طریق ارزیابی منظم و مستقل پروسیجرهای خدمات رسانی و نظارت مردمی از خدمات آموزشی ونظارت مردمی از کارکردهای دولت در سطح محلی می باشد. این پروگرام بطور منظم شفافیت خدمات عامه، تصور و تجارب شهروندان را در رابطه به این نوع خدمات مورد ارزیابی قرار داده و ساحات که در آن ارایه خدمات از کارآیی لازم برخوردار نبوده و در آن فساد وجود دارد، مورد شناسایی قرار می دهد.